سه فن‌آوری بی‌نظیری که هنوز روانه بازار نشده‌اند
نوشته شده توسط : ساحل

اخبار فناوری - سه فن‌آوری بی‌نظیری که هنوز روانه بازار نشده‌اند!

معمولا رسم بر این است که از فن‌آوری‌ها‌یی کلام بگوییم که هم‌‌اکنون در دسترس عموم پیمان دارد و با برشمردن ویژگی‌های منحصربفرد آن‌ها، نقاط قوت و سستی هر کدام در سنجش با دیگر رقبا مد نظر پیمان گیرد؛ ولی این دلیلی بر آن نیست که از فن‌آوری‌های فوق‌العاده‌ای که اخیر شروع شده‌اند و در آینده به بازار خواهند آمد، هیچ سخنی گفته نشود. بگذارید سه نمونه از این فن‌آوری‌ها را به شما معرفی کنیم.
به گزارش «تابناک»، گوشی‌های هوشمند بی گمان به عنوان پیشرو‌ترین نمونه‌ها از فن‌آوری روز دنیای امروز آدمی مطرح هستند، به گونه‌ای که این دستگاه‌ها به تدریج تبدیل به نقطه مرکزی شده‌اند که دیگر فن‌آوری‌ها در مدار آن‌ها گردش ‌و در وابستگی با آن‌ها خویش را معنا می‌کنند.

این موضوع بیش از کل در خصوص‌ فن‌آوری‌هایی که در راه هستند و هنوز به بازار نرسیده‌اند، بیشتر صدق می‌کند؛ فن‌آوری‌هایی که بخشی از مهار و عملکرد آن‌ها از راه گوشی هوشمند شما ممکن می‌شود.

هم‌ا‌کنون بگذارید با هم نگاهی به سه نمونه از این فن‌آوری‌ها داشته باشیم؛


اخبار,اخبارتکنولوژی,تکنولوژی,فن‌آوری جدید

 

Digitsole – کفی‌های تعاملی برای کفش‌های شما!
پاییز و زمستان در مسیر است و این موضوع فکر لباس‌ها و کفش‌های گرم‌تر را به ذهن هر کسی گذرگاه می‌دهد؛ اما عقیده شما در این مورد که بتوانید گرما پاهای خود را در کفش‌های خویش بدون پروا به اینکه به کجا می‌روید، تنظیم کنید، چیست؟ Digitsole فن‌آوری است که دقیقا این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با به کارگیری App‌هایی که برای اندروید و iOS طراحی شده، بتوانید حرارت و دمای کفش خود را تنظیم کنید.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,تکنولوژی,فن‌آوری جدید

 

این فن‌آوری در واقع یک کفی برای کفش‌های شماست که نه تنها شغل یک کفی راحت را برای پاهای شما می‌کند، بلکه با به کارگیری ترموستات‌ها درونی دمای پای شما را در یک حوزه تعریف شده تنظیم می‌کند. همچنین قابلیت Track یا رصد کردن مسیر شما و میزان کالری بهره‌گیری شده از طریق پیاده روی را برای شما فراهم می‌کند!

PlayBulb – شمع‌های رنگی LED بدون شعله!
در واقع یک شمع LED یک کشف خارق العاده و بی‌نظیر نیست؛ اما PlayBulb با برپایی یک خلاقیت منحصربفرد این نمونه را تبدیل به یک فن‌آوری جالب و دوست داشتنی کرده ‌که شمع‌های ماضی را به فن‌آوری موبایل روز پیوند زده است.


اخبار,اخبارتکنولوژی,تکنولوژی,فن‌آوری جدید


استراتژی فرآوری محتوا در اینستاگرام  این شمع ها با دو باتری قلمی شغل میکنند و پس از آغاز به کار از راه یک App برای اندروید یا iOS با گوشی هوشمند شما متصل میشوند. از طریق این App قادر هستید الی رنگ و میزان نور این شمع ها را کنترل کنید و یا حتی گوشی خویش را تکان دهید الی شمع LED و بدون شعله شما به شکل اتفاقی به یک رنگ خاص تغییر کند.


Mota SmartRing – دست پاراگراف (لاتین) متصل به گوشی هوشمند
قطعا درباره ساعت های هوشمند لغایت کنون مطالب زیادی شنیده یا خوانده اید و در نمایشگاه IFC 2014 نیز بخش اعظمی از تازه ها به این دست از گجت ها برگزیدن داشته است. اما Mota SmartRing یک ساعت هوشمند نیست بلکه یک دست بند هوشمند است که با به کارگیری بلوتوث به گوشی هوشمند شما – از هر مدلی که باشد – متصل و مرتبط میشود و به شما فرمان میدهد که آگهی های مربوط به تماس یا پیام را خوانده و از آنها مطلع شوید:

اخبار,اخبارتکنولوژی,تکنولوژی,فن‌آوری جدید


این دستبند که ضد آب و لمسی است، امکان تعامل با انگشتان شما را نیز دارا است و از همه بهتر قابلیت شارژ به شکل Wireless را نیز دارا است. گفته میشود این دستبند بعدها قادر خواهد بود با حساب های کاربری شما در شبکه های اجتماعی نیز پیوستگی برپا کند.

اینها تکنولوژی هایی است که هنوز به بازار نیامده است و احتمالاً مدت زیادی باید چشم براه آنها بود لغایت به شکل مفصل در بازار مشاهده شوند. اما نکته ای که در همه این فناوری ها مشترک است، ارتباط آنها با یک نقطه مرکزی به نام گوشی های هوشمند است. بدون شک حیات آدمی اکنون در حال تبدیل شدن به یک زندگی «موبایل» و سیار است و این موضوع را به احسان میتوان از نگاه به تولیدات و ایده های جدید شکل گرفته در علم و فناوری تشخیص داد. حال اینکه شما چقدر با این جستار آسان هستید و چقدر از موجودیت آن راضی یا ناخشنود هستید، موضوعی دیگر است!





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: